tisdag 2 september 2008

Mitt liv just nu...

Ja som ni flesta har förstått så är jag nu hemma från vår resa. En resa som fylldes av sjukdomar, recept och medicin. Men trots det så var det en mysig resa, vi hade kul och jag kände verkligen att jag hade semester så jag kunde vila ut. Trots alla tripper till apoteket... Men nu är alla friska och mår bra, tror jag haha. Vi träffade två olika familjer där nere varav den ena var från LA, världen é bra liten. Familjerna från Höör/Kristianstad åkte hem efter en vecka o det var lite tråkigt... Det var skönt o kul att ha någon att umgås med och ha som stöd när vi va sjuka, tack Jessica & Eva. Vi har bestämt att vi ska hålla kontakten och jag hoppas att vi gör det oxå, det var två underbara o trevliga damer, haha bara skoja, ni är ju inga damer. Roliga o trevliga brudar, kan jag säga så?
Men väl hemma möttes jag av ett mindre trevligt besked, Sickan, min kise hade gjort sina behov på mitt parkettgolv. Ena fläcken va "bara" svart så det hade gått bort med enbart slipning men senare på kvällen hittade jag även lite bakom soffan, där jag inte hade lika mkt tur, golvet har bågnat. Ser bara dollartecken och hur det rullar iväg i en ganska stor summa, roligt nästan jämt. Men har pratat med LF nu och enligt dem ska jag bara betala dagsvärdet av vad som é kvar och fick reda på av LA Hem att golvet lades -87 och har 20 år i hållbarhet, så förhoppningsvis blir det inte så många pengar jag måste betala. Men med min vanliga otur så blir det väl en saftig summa ändå. Kul nu när man ska flytta jue...jag som skulle tjacka en massa nya grejor till min nya lya. Men som mamma skulle sagt, "man kan inte få allt man vill här i världen" - Men vafan nångång vore trevligt!!! Ska förresten avliva Sickan imorgon - beror inte helt på det, hade tänkt vänta tills innan jag flyttar men vill bespara han den stressen och oron som kommer råda innanför dessa dörrar dem två månader som är kvar innan flytten.

2 kommentarer:

  1. Hej på dej vännen.

    Lovar att tänka på dig nu när den hemska dagen med din katt är kommer.
    Men som du själv skrev så är det nog snällast mot katten att göra det redan nu.

    Vad gäller semestern, så är vi lika glada över att ha funnit er och vi hoppas också på en fortsatt kontakt, gick faktiskt in på Ving och Fritidsresor igår för att leta upp en resa till oss....shit vad dyrt alltså, men men kosta vad det kosta vill ska inte till Bulgarien i alla fall.
    Du/Ni får komma hem och hälsa på en dag...
    Behöver du hjälp med flytten så säg till.

    //Jessica & Eva

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt, jag o Loi har oxå kollat o det e ganska dyrt till Cypern men vi henkar,i allafall en vecka. det är nog det enda vi har råd till ;o)
    Lovar att jag ska våldgästa er en dag!!!

    SvaraRadera