måndag 22 oktober 2007

37 år kvar till pensionen - Varför stressa?


Det va ju ett jävla tjat om pensionen, ITP hit o ITP dit, vem fan kan veta vad som e bra o dåligt? Då måste man mer eller mindre jobba med det. Går ju inte o sätta sig in i det sådär en eftermiddag..? Jag körde på den säkra linjen i alla fall, Alecta och Alecta/AMF Pension. Säkert nåt som e negativt med dem oxå men avgifterna va inte lika höga %-mässigt som dem andra.

Och pappa har varit här idag på middag, köttbullar, sås o potatis. Andvände min MicroPlus Kanna för andra gången, 8 minuter för 5 potatisar i micron. Vilken uppfinning! Singlarnas bäste vän! Fick en peng av pappa oxå så nu klarar jag mig till löning på fredag ;o)

Idag när jag va ute o promenerade så såg jag en massa vallmo-blommor??? E det lixom normalt att dem blommar fortarande eller nu överhuvudtaget? Fast vi kan väl skylla klimatförändringarna på växthuseffekten som alla andra? Eller att Kattis inte sorterar sina shampooflaskor haha...

4 kommentarer:

  1. Jag orkar inte läsa dina inlägg, räcker jag öppnar din sida så lägger jag mig dubbel i skratt. Kram

    SvaraRadera
  2. lol kan riktigt höra dig när du brister ut i skratt. men det är väl det som en blogg e till för,
    roa andra...
    sen å andra sidan så har inte du så långt till skratt
    :o)

    SvaraRadera
  3. 5 päror? delade ni på de? lol =) //åsa

    SvaraRadera
  4. Micro plus !?!? GOOGLE ! Låter som nåt för mig.

    SvaraRadera