lördag 13 oktober 2007

Hemma igen...

Jaha då sitter man här igen, hemma i tradiga Sverige. The vacation is over. No more englishtalk and payments in euro. Mötet gick bra, men jag ska vara glad som har överlevt, fick vildsvin till förrätt o ankfilé som huvudrätt. Ja inte mitt förstaval precis. Men d va förvånadsvärt gott.

Visst hade jag det mysigt om man bortser från det att jag promenerade i ca 1 timme o 40 minuter från tåget till hotellet, som enligt papperna skulle ligga 3 km från stationen. Ja inte va d centralstationen iallafall. O även om man räknar fågelvägen så räcker d fan inte med 3 km. Men det har varit nice shopping, lite av varje så att säga. Väska, börs, skor, tröjor o lidda smycken... Kan ju bli hur snygg som helst. Mestadels av shoppingen gjorde jag på lördagen men jag smygshoppade lite på fredagen. Maten var god men kanske lite dyr. Åt pizza o drack läsk till lunch på fredagen, slutnota: 11.95 EURO... Höll mig till Mc Donalds för övrigt. Besökte Red Light District oxå såklart, o inte helt oväntat stod dem där, brudarna innanför glasdörrar iförd bara underkläder o rögade. Bakom fanns sängen där madrassen bestod av en blå "gympasalsmadrass" (sån plastad ni vet) och ett skynke att dra för vid jackpot. Ganska intressant stadsdel att vandra i med tanke på att allt var sexrelaterat. Sexshopar, liveshowar o barer med "diverse" utbud... Själv stod jag över detta men lite taggad var man kanske eftersom jag på dagen besökte stadens Sex museum. Kunde ju inte låta bli, för bara 3 euro fick man se olika sorters sex genom tiderna. Ganska intressant faktiskt. Kommer att lägga in en bild på ett handfat man skulle haft i sina ägor. (Lyckas inte lägga in bilder emellan texterna, jag vet jag suger, o då menar jag inte på handfatet hehe) Amsterdam i sin helhet lever väl på sina tofflor, coffe shops o XXX. Tom klockan där jag tog spårvagnen ifrån, där jag bodde, hade dem ersatt siffran 6 med XXX. Ja vad kan jag säga, trevligt ställe. Vet inte mer vad jag kan säga om denna resa...kommer jag på mer så lovar jag att delger er detta.
Kram

1 kommentar:

  1. tjena toppluve-lena :)

    Det låter roligt som fanken ju!
    Jag förstår att du tycker sweden e tradigt.

    Jag orkar inte skriva mer, vi får prata istället :)

    //Åsa

    SvaraRadera