tisdag 16 oktober 2007

Det blir aldrig som man tänkt sig...

Jättelycklig när jag får ett tunt kuvert från Länsförsäkringar, tror förstås att det är återbäringen som kommit. Men tji fick jag, tilläggsfaktura på bilskatten. Jippi, 509 jävla spänn ska dem ha mer, som om dem inte har fått tillräckligt. Jaja, rik blir rikare o fattig fattigare. Å idag ringde dem från Atélje Berns, min ring va klar, o har jag råd o hämta den då? Typ nä. Har inte varit såhär fattig sen tidigt i våras... Känns jobbigt. Det e inte lätt alltid. Får kanske göra som samhällets lägre kretsar, börja sälja av hemmet hehe. Nä förhoppningsvis behöver det inte gå så långt. Men det e svårt o se positivt på det när inget annat i ens liv går som man tänkt sig...

4 kommentarer:

  1. men tycker du inte att du får ganska mycket för dina pengar?
    resor o shopping o festa etc.? :-)
    Jag tycker iaf du gör saker hela tiden. Men visst - man skulle ju vilja göra grejor OCH ha pengar över....//Your friend, Åsa

    SvaraRadera
  2. jo jag måste säga att jag har det jävligt bra. saknar egentligen inte pengar till nåt. som du säger, jag reser ibland mer än en gång på ett år, även om bara weekend resor men ändå, handlar satan, festar järnet, har bil, fint hem...om jag får säga det själv...man kan ju faktiskt inte ha allt. Men det är svårt nu när jag varit van vid att ha så mkt pengar så länge o så e dem slut... jaja aldrig mer än 30 dagar till löning...See ya

    SvaraRadera
  3. just det...bara 9 dagar kvar ;)
    förresten - middag på lördag? here hos us in Häljarp. Eller du e busy?

    SvaraRadera
  4. Jepp...but whos counting.. sure not...
    Ja gärna, det låter bra,
    tackar för inbjudan.
    Ska bara hjälpa lina med flytten på dagen så det sitter perfa med det på kvällen.

    SvaraRadera