söndag 9 mars 2008

Sätt färg på tillvaron

Trodde vi kom överens om att det var slappesöndag idag. Men visst måste man äta ändå?
Gick ut i köket för att se vad som erbjöds? Fick bli gryta o ris, mmm söndagsgryta,
eftersom det tar ett tag att fixa till, eller ja själva kokningsprocessen där den ska står o dra.
Så tänkte jag ju att då kan jag lika bra sy kuddfodralen så länge. Så det gjorde jag och eftersom jag inte har varit riktigt nöjd med gardinerna i sovrummet tänkte jag sätta upp dem från storarummet där. Men efter jag tvättat dem, hmm, undra om där e ledigt i tvättis?
Kilade ner och visst var där det, väldigt ovanligt men helt perfekt. Slängde in gardinerna, upp igen och forsatte med mina kuddisar. Fixade oxå till en liten tygbit till Sickan.
Ner i tvättis igen och in i torken. Och en timme senare var dem torra och klara, hängde upp dem. Blev sådär, men nu får dem fan hänga där. Storarummet blev å andra sidan jävligt snyggt, om jag får säga det själv.
Helnöjd.
Men något som jag inte förstår är vem stal min slappesöndag???
-----------------------------------------------------------------
Livinggroom - Before -

- After -


Sovrummet - Before -

- After -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar