söndag 9 mars 2008

Soft

Idag blir det slappesöndag - Nice. Visst är det väl skönt att morna sig sakta sakta, man vaknar utan att slå upp dem blå, (fan, mina é gröna men det låter så mkt bättre med blå, så jag säger blå) och känner hur ljust det är i rummet. Man vänjer ögonen för vad som komma skall, och man försöker rätta till innehållet som sitter innaför pannbenet, så att allt é på plats. Sen sakta men säkert lyfter du locken och inser att klockan é nog ganska mycket. Skönt att veta att inget väntar på dig som måste utföras eller att du måste slänga dig i duschen för att senare lobba vidare. Nä idag blir det slappesöndag. Möjligen den största ansträngningen jag tänker anta idag är att sy kuddfodral till mina prydnadskuddar. Men bara där é jag snart över gränsen för ej slappesöndag, så vi får se. Nu ska jag iallafall umgås med "det-går-bara-repriser-på-söndagar-på-kanal-5", men då slipper man ju tänka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar