söndag 9 mars 2008

Upp och Hoppa

Lyssnar på Fridas låt Upp och Hoppa - kan ju inte bli annat än glad.
Ny sommarplåga men den é fett bra, lite mer puls i den så sitter den som en plugg i...:o)
Men jag kom att tänka på en sak - ska kanske inte forska i det men kan ej låta bli.

Hon som många andra använder sig av uttrycket "Efter regn kommer solsken", men är det verkligen så? Är det inte till att vara lite väl optimistisk? Om man ser det från en annan synvinkel så kan det lika väl vara " Efter solsken kommer regn"?
Varför ser man alltid det som att det positiva kommer efter det negativa? Det negativa överskuggar det positiva kanske. Eller? Är det bara för att man ska ha något positivt att se fram emot som man sätter det negativa framför det positiva?
Man borde sätta det positiva framför det negativa, men då blir slutresultaten inte bra? För menar man då att man måste leva med det som är mindre bra? Men bara för att det är mindre bra måste det väl inte vara mindre positivt? Det som é negativt för mig kan vara väl så positivt för någon annan?
Känner nu att denna Gilmore Girls konversationen jag har med mig själv é ganska givande för man kan se en situation ur olika perspektiv - beroende på hur man vill leva i nuet och vad man vill ha ut av slutresultatet samt hur man vill tolka det.

Mitt motto håller i allafall - se till att få något gott ur dina misstag så är det ej längre ett misstag!!!


There's always more than one side of every story

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar